DsDoom 3 beta

 Autor: FANADICALCOWHEAD (2015) Musím se  pochlubit, že jsem se konečně pustil i do hraní modernějších reinkarnací Doomů. Podařilo se mi tak (zatím částečně) splnit další ze svých herních restů. Jako první jsem úspěšně pokořil základní verzi hry Doom 3 z BFG edice. Třetí Doom přece nesmí zůstat nedohrán, zejména když se pomalu blíží díl čtvrtý, který se již objevil na . . .

Pirate Doom!

 Autor:              Arch (2014) Dobrodružství pirátů a bukanýrů jsou již léta atraktivním tématem pro široké masy čtenářů, diváků a samozřejmě také hráčů. Hlavně studio Disney v posledních letech zaujalo nesčetné fanoušky svou tetralogií Pirátů z Karibiku s Johnnym Deppem jako hlavní hvězdou. Mužská část publika ocení scény plné akce, při kterých se vzájemně kříží meče, hoří střelný prach v hlavních bambitek . . .

Doombox

 Autor: Jiří “Jvempire” Fuska (2015) Launchbox: Jason Carr Jak občas vídáme v různých diskusích, zejména na Facebookových stránkách, tak mnozí, zejména začínající hráči Doomu mívají problém se spouštěním her. Nám zkušeným matadorům již práce s porty připadá jako samozřejmost, ale mladým doomerům by se jistě hodilo univerzální řešení. Program, který by umožnil z jednoho rozhraní pohodlně spouštět různé hry na . . .

Czechbox – nový Czech Made megawad v přípravě

 Česká komunita se nesmazatelnou stopou zapsala do historie tvorby modifikací pro Doom. V době počátečního rozpuku nových map působil Pavel Hodek, známý též pod přezdívkou “Czech Doom Guru”, spoluautor komerčních her Hell 2 Pay a Perdition´s Gate a autor rozsáhlé mapy Galaxia. Adolf “Gusta” Vojta spolu s Jakubem “Methodem” Razákem přivedl na svět legendární a oceňovaný megawad Kamasutra. Neoficiální pokračování . . .

ZDoom Community Map Project – Take II

 Autor:  Daniel “Tormentor667” Gimmer a ZDCMP team (19. 5. 2014) Poslední uplynulé týdny byly docela významné pro celou komunitu kolem Doomu. Došlo totiž ke dvěma poměrně důležitým událostem, které určitě radostí rozzářily srdce každého doomera. Prvním důvodem k oslavám bylo bezesporu oznámení čtvrtého dílu Doomu. Nemá ke svému zkázonosnému jménu připojenou žádnou číslovku a jak je v dnešní době plné . . .

IDKFA – Knee Deep In The Dead soundtrack

 Autor: Andrew Hulshult Správný doomer při hraní potřebuje dodržovat adekvátní režim, aby jeho tělesná schránka nepřišla k úhoně, a nezískal krční ústřel, zánět šlach nebo si nepochroumal bederní páteř od statické polohy u počítače. Nezbývá než dodržovat bezpečnostní doporučení, jež se uvádějí v manuálech, poslední dobou čím dál tím řidčeji přidávaných do balíčků s retail verzemi her. A dopřát si . . .

Armadosia – The Mad Corridor

 Armadosia – The Mad Corridor je rozsáhlý a komplexní megawad, jenž spatřil světlo světa roku 2005. V letošním roce vznikla nová updatovaná verze, která odstranila chyby, přetrvávající po celou dobu od prvního vydání projektu. Náš věrný čtenář a spolupracovník Pavel Ullrich se řádně zabral do hraní, reportoval bugy autorům a neúnavně mě zásoboval svými dojmy z hraní a vychytávání chyb. . . .

Doomjà-vu – It´s Never The Same

Autoři: Angry Saint, D. Scratch, Evil Space Tomato, Sgt. Shivers, Xaser, zrrion the insect (2015) Designér Daniel “Tormentor667” Gimmer se kromě prací na designu nových levelů pro Doom (v současné době se věnuje novému modu navazujícím na tradice WolfenDOOMů od Laz Rojase – Blade of Agony) zabývá i vedením svých webových stránek Realm667, které byly po napadení hackery znovu vzkříšeny . . .

Revolution!

Revolution! 01Autor: Thomas van der Velden (2003) Nezávislá stand alone hra Harmony vystavěná na Doom enginu prezentuje nejen umělecký, ale i designérský talent holandského autora Thomase van der Veldena. V dnešním článku si rozebereme jeho předchozí projekt Revolution!. Jednak výborná kvalita i této modifikace jistě stojí za podrobnější pojednání a navíc se mi jej samozřejmě podařilo pokořit a připsat si tak . . .

ZDoom Community Map Project – Take 1

 Autor:  Daniel “Tormentor667” Gimmer a ZDCMP team (2004) Komunitní projekty se obvykle vyznačují naprosto identickým systémem tvorby – každý ze zúčastněných autorů se podílí na jedné či více mapách a společně takto vytvoří sadu úrovní nebo přímo celý megawad. Je proto potěšitelné, když se najde talentovaný tvůrce, který se snaží narušit tento do určité míry konzervativní přístup k designu a . . .

Adventures of Square – Episode I: Cornered By Circles

Autor: BigBrik Games (7. 11. 2014) Mám pocit, že by nebylo od věci, trochu vizuálně projasnit temný grafický výzor našeho webu v podobě černočerného pozadí a temných screenshotů z nepřívětivého prostředí základen Marsu. Poslouží nám k tomu náš pohled na novou samostatnou hru na enginu Doomu v úpravě pro ZDoom, jménem Adventures of Square. Stand alone hry mají mnohdy tu . . .